pondělí 8. dubna 2013

Tabata








Co to je Tabata ?
Zjednodušeně :D.. Způsob cvičení, který je mimořádně účinný (jak z teleshoppingu, já vím :D), je to kombinace aerobního a silového tréninku. Fyzička a síla se většinou navzájem vylučují (něco prostě vždycky zaostává.), což u cvičení Tabata ne :). Trénink je postavený tak, že se zvyšuje fyzička a zároveň i síla.

Jak cvičit ? 
Jeden cvik na svalovou partii se skládá z osmi sérií, a velmi důležité je časování :) Každou sérii cvičíme 20 sekund a poté 10 vteřin odpočíváme. (Počet provedených cviků v jednotlivých sériích bude logicky klesat, tělo se unavuje.)

Velmi dobrá pomůcka je z vlastní zkušenosti Tabata timer :

http://www.tabatatimer.com/

Má zkušenost :
Jako první sem si dala Tabata burpees. Opravdu mi to dalo zabrat, cítila jsem všechny svaly na těle. Pocit na konci byl ale opravdu skvělý a hodlám v tom rozhodně pokračovat ! :) ..
Fantazii se při cvičení Tabata opravdu meze nekladou :). Ovšem je lepší vybírat cviky, kde se zapojuje celé tělo. Můžete vyzkoušet například výdrž (ve vodorovné poloze se držíte na špičkách jakoby "ve kliku" ale ruce máte položené na zemi celé od loktu až po zápěstí.. omlouvám se za blbé vyjadřování ale nevím jak jinak to vysvětlit..:D) dále třeba jumping jacks, dřepy, výskoky, kliky a tak dále a tak dále.. :)





Máte s Tabata nějaké zkušenosti ? Nebo preferujete jiný typ cvičení ? 

8 komentářů:

  1. já si teď jedu jill a jsem nadmíru spokojená:D ale tabatu chci taky zkusit, prý je to nejúčinnější cvičení na spalování tuků:) jsi šikula!

    OdpovědětVymazat
  2. Uff, na mě trochu komplikované, ale obdivuji tě :-)

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  3. Tabata jako takové neznám,cvičím podle Fitness Blender's a cviky jako ty poloviční kliky se dělají hodně.Takže doufám, že to je tak účinné, jak píšeš.:)

    OdpovědětVymazat
  4. asi tu Tabatu teda taky zkusím :D.. když o tom všici tak básní :D jinak se drž beruško !! :) .. mám tě moc ráda :P :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tabatu určitě hned zítra vyzkouším, už se těším :)

    OdpovědětVymazat